Diverge E5 har en Premium E5 aluminiumram med vår FACT kolfibergaffel, och vi gav den Future Shock 1.5 för lätt, livlig och samtidigt självsäker och mångsidig cykel, redo att attackera oavsett underlag. SRAM:s gravelinspirerade Apex 1-grupp med 1x11 växlar är smidiga på alla sorters terräng och Axis Elite aluminiumhjul med Pathfinder Sport 38 millimeters däck gör den ännu mer kapabel och mångsidig.
- Vår Premium E5 aluminiumram skapar en styv, lätt och tålig plattform. Den tillsammans med vår FACT kolfibergaffel gör Diverge Comp E5 lätt, livlig och mångsidig, redo att attackera oavsett underlag.
- Hastighet, kontroll och självförtroende - Future Shock 1.5 är den optimala teknologin för gravelcyklisten. Med 20 mm av axial följsamhet är Future Shock 1.5 som gjord för gravelcykling. Det ger dig självsäkerhet och i kontroll för att kunna susa ner och hålla fingrarna borta från bromsarna, även över jord och tjocka grusvägar samtidigt som den håller dina händer, armar och nacke fräscha under långa dagar.
- Vi kastade bort tankar om hur en gravel geometri ”ska” vara. Nya Diverge har progressiv geometri för en cykel med bockstyre, vilket ger cyklister en ram som är kapabel och stabil på grus, men som fortfarande är otroligt responsiv och kvick på asfalt. Vi ökade ramens reach, gav den en flackare gaffelvinkel och längre offset på framgaffeln. Allt detta skapar oändligt med självförtroende och en marknära känsla över grus. Och de kortare styrstammarna skapar en kortare cockpit och en livligare känsla i styrningen. Vi behöll cykelns vevlager lågt för att öka stabilitet, men tillräckligt högt för dig som vill köra 650b hjul.
- Vi har gett Diverge en mängd fästen för packning och vattenflaskor inklusive fästen på gaffeln och överröret, så att du alltid får med dig vad du behöver oavsett hur långt du planerar att köra, eller hur länge du planerar att vara ute.
- Inget låser upp en cykels potential så mycket som däckutrymme, så vi gav denna Diverge hela 47 mm av däckutrymme för 700c däck och kör du 650b så får du plats med hela 2,1". Tack vare att drivsidans kedjestag är konstruerat ur en solid balk av aluminium så har vi lyckats åstadkomma detta utrymme utan att använda utsatta 'droppade' kedjestag eller öka kedjestagens längd.