#aeroiseverything
Vinddraget är den främsta och största kraften som påverkar cyklister och att minska det så mycket det bara går är otroligt viktigt om man vill cykla snabbare. Så är vi skapade vårt team med experter inom dynamik höll vi inte igen, utan gav dem alla verktyg de någonsin kunde tänkas behöva för att få jobbet gjort. Vi gav dem beräkningsvätskedynamik (CFD), on bike-datainsamling (DAQ) och så byggde vi förstås en helt egen vindtunnel åt dem vid vårt huvudkontor i Morgan Hill – The Win Tunnel. Med allt detta till sitt förfogande får några av de mest innovativa tänkarna i branschen aerodynamisk innovation att hända, vilket får dig att bli snabbare än någonsin, på mindre tid.
Chris Yu, Mark Cote, Chris D’Aluisio, Camron Piper, och Chuck Teixeira har mellan sig över 50 års erfarenhet av aerodynamik och långt över 20 000 timmar i vindtunnlar. Deras expertis, erfarenhet och närvaro är inte bara unik utan en extremt viktig komponent i vårt pågående arbete med att ta vetenskapliga steg framåt. När man trots allt har en vindtunnel till sitt förfogande bara ett stenkast bort och inte behöver ta flyget, då kan man göra allting snabbare, allt från stänkskärmar för pendlare till världsmästare i downhill. Det innebär total frihet och har närt en innovationskultur som inte setts inom cykling tidigare. Vårt team är fria att trampa ideologer på tårna och utmana gamla idéer och inkörda spår av designprinciper, utan att behöva vänta på rätt väder för att åka ut och få bekräftat vad vi redan har beräknat och förutspått.
With the new Shimano 105 Mechanical 12-speed group, along with some fast rolling tires in the Turbo Pro 700x26mm tires, this new Tarmac delivers performance at a more palatable price point
- While aerodynamics were paramount to the Tarmac’s development, and to the development of all of our race bikes, weight was the co-pilot on this optimal race bike journey. Previously “aero bikes” always compromised in the weight department—the more drag you reduced, the more weight you gained. With the new Tarmac, our design philosophy was to keep it at, or below, the UCI weight limit out of the box, with no sacrifices to aerodynamics. And with the help of the FreeFoil Shape Library, tools like isotopic FEA analysis, and some engineering wizardry by the best engineers in the industry, we delivered a Fact 9r frame that weighs a mere 1010 grams, without giving up a gram of aero, stiffness or ride quality.
- Continuing our quest to develop the perfect race bike, we used our Rider-First Engineered™ philosophy to ensure that the new Tarmac is the most balanced, best handling Tarmac yet—no matter the size. With an army of the world’s best test riders from our three World Tour Teams — Boels-Dolmans, Deceuninck-Quick-Step, and Bora-hansgrohe — we made changes to the Tarmac based on their thousands of kilometers on the road. We balanced the ride quality between the front and rear end, so even the longest days in the saddle continue to be comfortable—all without giving up anything to the Tarmac’s legendary handling and race-winning snappiness.
- Building on the learnings from the Venge, the new Tarmac utilizes simple integration to create a clean, fast cockpit that’s easy to live with. We’ve improved the routing for any configuration — mechanical shifting, traditional stems, round bars, etc. — all while keeping its aerodynamic attributes. These same traits also make the new Tarmac easy to work on and easy to travel with. It’s a win-win.