Demo Race har alltid haft topphastighet som mål, och det är inget undantag med Demo Race. Den nya flexibla ramdesignen för hjulstorlekar gör det möjligt för åkare att utnyttja en 29-tums framhjul och ett 27,5-tums bakhjul – en speciell kombination som länge har testats av världsmästaren Loïc Bruni, som har letat efter den perfekta balansen mellan grepp och manövrerbarhet. Men det var först förra året som UCI gav sitt godkännande. Det hindrade inte Demo Race från att vinna både Downhill Världsmästerskapen och den totala Världscupen redan under sin första säsong…
Nu erbjuder vi samma vinnande kombination direkt ur kartongen, medan en justerbar bakdel fortfarande gör det möjligt att växla mellan 27,5 och 29 tum beroende på terräng och körstil, samtidigt som den justerar för rätt kedjestagslängd och vevlagerhöjd.
Demo Race är otroligt snabb på tuffa banor. Dämpningssystemet har utvecklats runt en mer bakåtlutad axelväg, vilket minskar risken för att bakhjulet fastnar, vilket istället ökar hastigheten.
Toppskicklig dämpning från Öhlins utnyttjar de mest beprövade dämpningskinematiken på världscup-cirkeln, och SRAM:s DH-specifika X01-drivlina har dig täckt från startgatans signal till mållinjen.
M5-aluminiumramen på Demo Race är fullt optimerad för att ta tillvara på fördelarna med ett 29-tums framhjul och det förbättrade manövrerbarheten hos ett 27,5-tums bakhjul, samtidigt som du fortfarande kan justera bakhjulets storlek för att passa olika terränger och körstilar med en justerbar bakdel som säkerställer att kedjestagslängd och vevlagerhöjd förblir perfekta oavsett vilken hjulstorlek du använder.
Öhlins TTX22M.2 coil-dämpare är designad för att hantera de mest utmanande världscupbanorna i downhill, med justering för låg hastighet på kompression och retur, medan trunnion-fästet erbjuder extra bussningsoverlapp för ökad hållbarhet.
Med fantastisk småstötshantering och förmåga att ta emot landningar från till och med de största hopp, kommer Öhlins DH38 m.1-gaffeln med 200 millimeters fjädringsväg ge dig en mjukare, snabbare och mer självsäker känsla på varje åktur än något du kört tidigare.